Toch niet naar huis! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joas Kemerink - WaarBenJij.nu Toch niet naar huis! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joas Kemerink - WaarBenJij.nu

Toch niet naar huis!

Door: Joas

Blijf op de hoogte en volg Joas

16 Maart 2009 | Verenigde Staten, New York

Inderdaad, nu weer niet naar huis, ik blijf nog even, wel ergens anders namelijk in Baltimore!

Het was een roerige en bijzonder rare periode de afgelopen tijd, toch nog een beetje werken, nog van de stad proberen te genieten, veel gelachen en mooie herrineringen opgehaald maar ook veel vragen en vaak weinig antwoorden.
Een paar dagen na het 'oordeel des onheils' kwam het bericht dat er wellicht een optie was om naar een ander hotel overgeplaatst te worden, de meest concrete optie was Baltimore. Toch even gekeken wat de mogelijkheden waren, veel gebeld, veel mensen om advies gevraagd en ook vooral de voors en tegens van terug naar Nederland eens goed op een rijtje gezet. Ondanks dat het natuurlijk heerlijk is om iedereen weer even te zien waren er toch meer nadelen aan het feit een stage in Nederland af te ronden dan om het in Amerika nog een doorstart te geven. Daarbij kwam nog het feit dat ze hier bijzonder verlegen zaten om de hulp (ik was twee weken geleden al gevraagd om hier naartoe te komen omdat mijn Pakistaanse vrienden (president en kornuiten) hier bivakkeerden) dus we zouden in ieder geval warm onthaald worden.
Goed nagedacht, overlegd, Daisy besloot om naar Nederland te gaan; Joas en Nick hadden nog wel zin in een avonturtje dus nu zitten we hoog en droog in het InterContinental Harbor Court te Baltimore.

Natuurlijk het is geen New York, geen Miami, maargoed toekomst wijs gezien denk ik dat dit een betere keuze is voor mijn ervaring en cv inplaats van terug te gaan naar Nederland waar het lastig zal worden om voor de resterende periode een plek te vergaren, in plaat daarvan schrijf ik nu 5 maanden f&b crisismanagement bij op mijn cv bij een andere 5 sterren hotel in Amerika. Ik hou dezelfde positie, dus afdeling technisch veranderd er weinig.

Buiten alles vind ik het hier ook gewoon simpelweg nog te leuk, te mooi, wil ik nog te veel reizen, te veel genieten van het jaar waar ik voor gekozen heb; kon het gewoon nog niet vaarwel zeggen na 7 maanden, ook vooral omdat ik me had ingesteld op 13 maanden.
(En het honkbalseizoen staat ook nog eens voor de deur...)

Zondag de 15de afgereisd en vandaag (maandag) weer aan de papierwinkel werken, vooral het overschrijven van een visum is nog een heel karwei, dan maar eens kijken of we een huisje kunnen vinden, wellicht moeten we de meubelen nog vanuit New York ophalen, kortom het word nog weer een interresante periode waarin we weer veel moeten doen; ik hou het daarom kort, ik zal proberen jullie bij nieuwe ontwikkelingen zo snel mogelijk weer op de hoogte te brengen.

'Wees bij tegenwind buigzaam als riet' las ik ooit ergens (Terschelling), dus dat zal ik dan zeker ook zijn.
Hier zeggen ze af en toe weleens that;
'It ain't over untill the fat Lady sings', en zo is het! Mij pakker ze niet, niet dit jaar, dit is namelijk mijn jaar!

Het ga je goed!
Liefs Joas!

  • 16 Maart 2009 - 14:23

    Rike:

    Goed man, ik had natuurlijk al het een en ander in de gaten en gehoord, maar nu is het toch echt. Ik had zelfs al op hotels in baltimore gegoogeld en dacht al dat het dit hotel zou worden als je naar Baltimore zou gaan! hihi

    Heel veel plezier in Baltimore, hoop dat je daar weer net zo veel plezier, ervaring en avonturen zult hebben als de afgelopen maanden.

    Hele dikke knuffel van je nicht!

  • 16 Maart 2009 - 23:50

    Elko:

    ey Joas, mooi dat je toch nog in de VS kunt blijven. HEt is een begrijpelijke keuze. Want wat heeft NL nou te bieden behalve vrienden en familie ;).. Maar baltimore is natuurlijk wel wat anders dan NY, maar ik weet zeker dat je het naar je zin zult hebben.
    Veel succes in Baltimore.
    Groeten vanuit Sydney

  • 17 Maart 2009 - 21:51

    Lammert En Anneke:

    Joas, Je hebt het weer goed overzien en volgens ons de juiste beslissing genomen.. en daar kun je trots op zijn. Wij hopen dat je ook in deze job net zoveel plezier vindt als in New York. Oh ja en valt er nog goed honkbal in Baltimore te zien ?

    Groetjes

  • 18 Maart 2009 - 18:42

    Nadine:

    klasse kerel

    goed dat je je kaas niet zomaar van het brood laat eten. In deze crisis gewoon gevraagd worden voor een job zegt meer over jou dan over de crisis. EIgenlijk direct nog weer een goede kans om nieuwe ervaringen op te doen. Heeeel veeeeel succes en plezier en geniet er nog maar lekker van.
    XXX
    Nadine en de rest

  • 20 Maart 2009 - 18:52

    Theo:

    He bikkel,
    goeie keuze gemaakt om te blijven . Zoiets kan je maar eens in je leven meemaken. Die kleine troost ik wel omdat je niet komt dus moet hij maar naar jouw komen .kan hij ook eens iets van de wereld zien . nu kent hij alleen maar de eilanden.
    groetjes van theo en ik hou je in de gaten

  • 21 Maart 2009 - 12:18

    Fleur:

    Joas!
    Ik hou het ook even kort want lig ziek op bed maar wat een goed nieuws om te horen!
    Jou een beetje kennende grijp je ook deze kans met beide handen aan! Succes en we contacten snel weer!

    Liefs fleur

  • 21 Maart 2009 - 15:51

    Juul:

    Lieve Joas,
    Weer een nieuwe start. Heb echt respect voor je keuze en snap volledig dat je hem gemaakt hebt :) Geniet ervan, heel veel succes met de hele rompslomp en je nieuwe werk! We spreken elkaar! Liefs uit Grunn

  • 22 Maart 2009 - 20:41

    Herman:

    Hè die Joas!

    Gaaf zeg die nieuwe baan en natuurlijk van harte gefeliciteerd!
    Geniet er van en leer er veel van het komt altijd wel een keer van pas.
    Wat wordt het in het vervolg, naar Nederland op vakantie?
    Groetjes van uit Westenholte

  • 28 Maart 2009 - 14:01

    Anne Marie En Herman:

    Beste Joas,

    Er gebeurt wel even wat in je leven ... knap dat je er zo rustig over kan schrijven. Mooie foto's vooral die met Van Gogh!! De reden kan je vast zelf bedenken. Wij wensen je nog hele goede maanden daar ...het duurt nog even voordat je weer in onze mooie Hanzestad terug bent. Maar dan moeten we maar een pilsje drinken op de zonnige Plantage. We horen graag buitenland verhalen ... Gooi je niet teveel met de geraniums daar ????

    Hartelijke groeten, vanuit een regenachtig Kampen, in de wintertijd.

    Herman en Anne Marie (... weet jij al wie ..???)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Joas

Reisverslag van mijn afstudeerstage in New York voor de opleiding International Hospitality Management.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 16371

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: