Ik kom naar huis! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joas Kemerink - WaarBenJij.nu Ik kom naar huis! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joas Kemerink - WaarBenJij.nu

Ik kom naar huis!

Door: Joas

Blijf op de hoogte en volg Joas

27 Februari 2009 | Verenigde Staten, New York

Inderdaad je leest het goed, ik kom naar huis; ik ben ontslagen!

Na een meer dan roerige week waarin twintig managers de deur zijn gewezen is het nu ook de tijd voor ons om te gaan.
Donderdagmiddag om twee uur werden alle stagieres naar het kantoor van de directeur geroepen waar we allemaal het bericht te horen hebben gekregen dat er vanwege morale redenen helaas niet langer een plaats is voor de stagieres.
Ze zijn absoluut uiterst tevreden over onze prestaties en moeten dan ook helaas met pijn in het hart afscheid van ons nemen. Het hotel kan het simpelweg niet verantwoorden dat ze mensen onstlaan die er al 30 jaar werken, mensen met huizen, gezinnen en hypotheken en dat ze tegelijkertijd de stagieres aanhouden die eigenlijk een baan hebben die een van bovenstaande genoemde mensen zou kunnen vervullen.

We krijgen nog twee weken betaald en vanaf dan is het officeel afgelopen, het hotel zal ons helpen waar het op papierwerk en school aankomt en zal onze ongeplande financiele kosten voor de rekening nemen die ongetwijfeld gemaakt zullen gaan worden. Met school komt het allemaal wel goed, ik heb mijn spullen goed voor elkaar dus daar hoef ik me gelukkig niet al te druk over te maken.

Er komt nu een hele drukke en waarschijnlijk enerverende periode aan waarin ik heel veel moet gaan regelen, organiseren, oplossen en afronden. Hopelijk leren we er veel van en kom ik er sterker uit.

Uiteraard is het zeer spijtig dat deze periode nu al is aangebroken en dat we het niet zo af kunnen ronden zoals we hadden gepland.
Ik vind het vooral zonde, buitengewoon zonde; van onze ambitie, plannen, dromen, mogelijkheden en talent. Het is botweg niet anders en ik kan er niets aan veranderen. Zaak is nu om de boel zo netjes mogelijk af te sluiten zodat ik met opgeheven hoofd de deur achter me dicht kan trekken; aan mij heeft het niet gelegen.

Ik zal jullie via deze weg op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Het ga je goed!
Liefs Joas!

  • 27 Februari 2009 - 19:56

    Heleentje:

    Asjemenou! Das goed balen! Sterkte dr mee! Jou kennende kun jij t allemaal wel goed afhandelen!
    Liefsssss

  • 27 Februari 2009 - 19:57

    Frank:

    Hee Joas,

    Wat schrikken man. echt wel zonde.

    Nou succes met alle afronding daar.

    Grz Frank

  • 27 Februari 2009 - 19:59

    Ronald:

    he joas, ik ben(wij)zeer geschokt van het bericht echt waar.
    Dit had ik echt niet verwacht, zeer kloten echt waar.
    Hoop dat er een oplossing komt en je alsnog wel je stage op een goeie manier kan afronden.
    Ik hoor het wel wanneer je wel weer in NL verschijnt.

    m.v.g

    Ronald

  • 27 Februari 2009 - 20:05

    Freddy :

    Godverdomme Joop! dit was niet de bedoeling.

    ik vind het echt zwaar klote voor je. hoop dat je daar alles nog beetje kan regelen en dat je de schade voor jezelf kan beperken met je studie. Succes met je laatste 2 weken, en uhh zolang je er toch bent geniet nog even van de the big apple

    we spreken elkaar. (helaas) tos snel,

    Greetz.

    Wilfred.

  • 27 Februari 2009 - 22:01

    Rike:

    Hoi schatje,

    ik hoorde het net al van mama aan de telefoon, echt balen man, je had het zo naar je zin, het ging goed en je ahd nog zoveel plannen!
    Met school gaat het vast en zeker goed komen, je bent niet ontslagen wegens wanpresteren dus daar zullen ze alle begrip voor op brengen.
    even goed ben ik super trots op je en had het je echt gegund om het af te maken daar en eventueel daar nog te genieten van het land als afsluiter.

    Hele dikke knuffel van een steeds dikker nichtje! Ik denk aan je.

    Liefs XXXXX

  • 27 Februari 2009 - 22:41

    Fleur:

    He Schat!

    Jeetje wat lees ik nou, kon het even niet geloven! maar het is dus waar! vind wel dat je heel positief blijft en dat is waarschijnlijk het enige juiste wat je kan doen!

    Nou dan wordt dat weekend Terschelling met wat maandjes vervroegd dacht ik zo! dat dan weer wel...

    Ben erg benieuwd naar het vervolg van dit alles en of je nu ook in NL stage moet gaan lopen?

    Hoor snel van je en succes met alles!

    Liefs Fleur

  • 28 Februari 2009 - 02:38

    Pip:

    joas! naadje hoor!! echt tering jantje jammer! in het ene land word je eruit gegooid omdat ze je visum niet willen verlengen, en nu staat opeens de hele wereld op zijn kop wat betreft die tering crisis... ik vind dat je het wel duidelijk uitlegt, en wie weet kun je er later er ook zo tegenaan kijken; fair enough, mensen moeten geld blijven verdienen en stagiaires kosten nou alleen maar voornamelijk geld, shit happens...
    Take care en tot snel! kusje haai, pip

  • 28 Februari 2009 - 09:06

    Stach:

    Hey, je ik zag dat je ook ff mn oude Fort Lauderdale maatjes gezien hebt.
    Ma goed, NY klaar. Zonde man, hoop dat je het allemaal netjes kan afronden daar en straks hier. Drinken snel een biertje.

    Succes

  • 28 Februari 2009 - 09:37

    Laura Hertogh:

    Hoi Joas!

    Wat een ramp zeg, ik schrik er erg van. Hoop dat het verder allemaal zal gaan lukken met de afrondingen. Heel veel succes ermee!

    XX Laura

  • 28 Februari 2009 - 09:55

    Elko:

    dat is echt zonde. Want zo te lezen had je een super tijd... echt jammer..
    succes met alles afronden..

    take care

  • 28 Februari 2009 - 10:09

    Michiel:

    Das mooi balen he....Succes de laatste weken!

  • 28 Februari 2009 - 11:31

    Tim:

    hey kerel

    wat een verhaal man. dat het daar zo slecht gaat hebben we echt niet door gehad. sterkte de komende weken!!

  • 28 Februari 2009 - 14:15

    Vincent Martens:

    Ahh Joas wat jammer voor je zeg! Volgens mij was je er zo goed bezig en had je de tijd van je leven!

    Zet hem op! Je kan het.

  • 01 Maart 2009 - 01:00

    Karlijn:

    Heej joas, dit is echt lelijk!!!! Zeker nu het net naar je zin had!! Ga je nog wel wat leuks doen die twee weekjes?? Als je zin hebt om te skien kom naar Vail!!!

    Liefs

  • 01 Maart 2009 - 08:22

    Fam. Kemerink Heino :

    Dat is nu ook wat. Hartstikke zonde om zo'n mooie stage plaats op deze wijze te moeten verlaten en dit alles in het kader van de recessie. Wat wij ons voor kunnen stellen is dat je nu even in de put zit maar let wel dat de beste leer momenten zijn het bedenken van oplossingen op negatieve berichtgevingen. Je hebt een gezond stel hersenen en een positieve instelling. Hou je haaks en tot ziens in ons kleine kikkerlandje.


  • 01 Maart 2009 - 12:22

    Anneke En Nadine Etc:

    he joas,
    balen man, dit hadden we toch allemaal niet voor je gewenst. Dat hakt er wel even in zeg.
    Fijn wel dat ze je op je werk wel helpen met afronden, ook financieel, dat zegt ook iets over de waardering voor jou en de anderen.
    We hopen dat je alles daar goed voormekaar krijgt zodat je het inderdaad goed af kunt sluiten in deze situatie.
    We zullen in ieder geval de bitterballen,zakken drop en broodjes Gouda kaas voor je klaar zetten als je komt.
    Succes met de laatste loodjes....
    dikke kus van ons allemaal.

  • 01 Maart 2009 - 16:25

    Harm:

    Joas, sneu man. Maar het is niet anders. De hele wereld heeft er last van. Plannen even bijstellen, maar dromen vast houden!!!
    Sterkte en groetjes vanuit Kampen.

  • 02 Maart 2009 - 07:49

    Laura:

    Joas! Wat lees ik nu! Wat balen zeg, maar zoals jij zelf ook zegt:
    probeer de deur met opgeheven hoofd dicht te trekken. Veel succes met de komende periode qua regelen, organiseren e.d. Ik zie je dan binnenkort weer in ons koude kikkerlandje!
    Good luck.
    Liefs en kussies,
    Laura ('Lemmie')


  • 04 Maart 2009 - 14:10

    Carel:

    sterkte man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Joas

Reisverslag van mijn afstudeerstage in New York voor de opleiding International Hospitality Management.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 16369

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2008 - 05 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: